Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.

Kul med träning

Jag älskar att träna. Om jag inte skulle träna skulle nog jag vara olidlig med tanke på hur mycket överskottsenergi jag skulle få. Det bästa med träning är att ingen annan kan göra det åt dig, DU är tvungen att göra jobbet. Jag har några kompisar som inte tycker det är kul att träna och jag antar att det finns fler som har samma inställning och känsla som dem så jag tänkte ge några tips på vad man kan göra för att träningen ska bli kul och för att få resultat:

  • Lyssna på bra musik medan du tränar som gör att du blir taggad och inte kan sitta still.
  • Träna tillsammans med någon. Om du tränar själv är det ingen som ser om du ger upp eller skiter i träningen men är det någon mer med har du någon som pushar dig, som du kan pusha och ha kul med.
  • Variera din träning. Istället för att jogga 3-5 gånger som kan bli långtråkigt (om man inte ÄLSKAR att springa såklart) kan man variera med att jogga, cykla, simma, gymma, gå på olika pass på gymmet osv.
  • Utmana efter hur din kropp känns för dagen. Vissa dagar känns det som att man skulle kunna springa ett maraton och då ska man passa på att springa en längre sträcka medan andra dagar känns det som att kroppen knappt orkar ta sig utanför dörren och då är det bättre att springa en kortare sträcka, kanske bara 2 km i ett högre tempo så att man kommer hem snabbare.
  • Orka lite till. När du känner att du absolut inte orkar något mer och behöver gå ska du springa förbi tex två lyktstolpar till.
  • Se till att du sover och äter ordentligt. Det finns inte en chans att du i längden orkar träna om du slarvar med mat och sömn, och det kommer mest sannolikt inte vara roligt heller.
  • Träna för att må bra. 
  • Jämför dig inte med andra utan med dig själv. Det är ingen idé att jämföra dig med andra. Är du 180 cm lång kan du inte ha samma vikt som en som är 140 cm lång. En modell har sin kropp som sitt yrke, ditt yrke kanske är administratör, polis, kassörska, advokat osv. Utgå från hur just din kropp ser ut, hur din vardag ser ut och vad du har för mål med träningen.
  • Gör det bara. Jag har aldrig varit missnöjd över att jag lämnade soffan och stack iväg och tränade.
  • Ha tålamod. Resultaten kommer inte över en natt men efter ett tag kommer du känna att du orkar mer och mår bättre.
  • Var nöjd och stolt över dig själv när du har tränat för det är du som har gjort det.

strong-healthy-happy

bild3

citat-träning

tumblr_lznu9paycV1qedcspo1_400

citat

kurera-citat

lat (1)